[rak-list] Europaeische Ebene

Heidrun Wiesenmüller wiesenmueller at hdm-stuttgart.de
Mit Sep 28 17:01:19 CEST 2011

Lieber Herr Eversberg, liebe Kolleginnen und Kollegen,

Karen Coyle hat sich in ihrem Blog auch mit der europäischen Perspektive
beschäftigt und würdigt insbesondere die französische Haltung zu RDA:
http://kcoyle.blogspot.com/2011/09/european-thoughts-on-rda.html

Hier zwei Zitate (aber auch der Rest ist lesenswert):

"The French interest in FRBR is specifically about Scenario 1 as defined
in RDA; a model with defined entities and links between them. An
implementation of Scenario 2, which links authority records to
bibliographic records, would be a mere replication of what already
exists in France's catalogs. In other words, they have already
progressed to level 2 while U.S. libraries are still stuck in level 3,
the flat data model."

"There is a strong adherence to ISO and IFLA standards outside of the
U.S. I don't know why we in the U.S. feel less need to pay attention to
those international standards bodies, but it does separate us from the
greater library community. "

Viele Grüße
Heidrun Wiesenmüller